Firma Gemius SA opublikowała wyniki badania poświęconego rynkowi turystycznemu. Ankietowani turyści-internauci wypowiadali się m.in. na temat swoich oczekiwań i zwyczajów wyjazdowych.
Internet zyskuje jako jedno z głównych źródeł informacji turystycznej: w marcu br. witryny zgrupowane w węźle „Turystyka” odwiedziło ponad 5,9 mln użytkowników, a każdy z nich spędził w analizowanych serwisach średnio 14 min. i 4 sek., dokonując 17,12 odsłon. Natomiast 42,74% internautów korzystało z treści serwisów turystycznych. Wśród najlepiej znanych biur podróży turyści-internauci wskazali przede wszystkim firmy działające na polskim rynku od lat, takie jak Orbis (78%), Triada (67%), Itaka (59%), Scan Holiday (51%) oraz Gromada (44%). Według badań w pierwszych czterech miesiącach br. ok. 7% respondentów zdecydowało się na wyjazd organizowany przez biuro podróży. Spośród nich średnio 56% wyjechało do jednego z państw europejskich (najpopularniejsze to Włochy i Wielka Brytania), ok. 29% poza granice Europy, a zaledwie 14% wypoczywało w Polsce. Koszt wyjazdów turystów-internautów najczęściej nie przekraczał 2000 zł na osobę.
Źródło: Gemius, Turystyka internautów, „MpK-T”, nr 176, 5-07-2007, www.marketing-news.pl