Rozmowa z Agnieszką Szczepanek-Moskal na temat Trójwymiarowych Targów Edukacyjnych ACI
Akademickie Centrum Informacyjne organizowało przed laty Targi edukacyjne w tradycyjnej, wystawienniczej formule. Obecnie realizujecie je w internecie. Czy to lepsza przestrzeń dla szkół?
Na pewno bardziej pojemna i niczym nieograniczona. Daje dużo większe możliwości zarówno wystawcom, jak i użytkownikom. Nie wymaga ogromnych nakładów finansowych, związanych z delegowaniem pracowników do obsługi zwiedzających, wydrukiem tysięcy folderów, noclegami, dojazdami, itd. Sami maturzyści też niezwykle ochoczo korzystają z zasobów internetu. Dziś w sieci szukamy niemal wszystkiego, dlatego nieobecność marketingowa uczelni na tym polu byłaby dużym błędem. Na szczęście coraz większa grupa specjalistów ds. marketingu w szkołach wyższych ma tę świadomość i potrafi w przemyślany sposób planować kampanie promocyjne z wykorzystaniem internetu. Dla nich witryna www.edutargi.pl jest okazją do nowoczesnego i atrakcyjnego pokazania oferty kształcenia własnych uczelni.
W czym ta nowoczesność i atrakcyjność się przejawia?
Strona targowa ma przede wszystkim trafiać w gusta młodego odbiorcy Postawiliśmy więc na nowoczesny layout, dynamiczne animacje, szybką nawigację. Maturzyści oczekują informacji podanych w „atrakcyjnym opakowaniu”. Wyszliśmy naprzeciw ich oczekiwaniom i prezentujemy edukację w modnej wersji. Internauci mogą więc poznać ofertę kształcenia Placówek, wyszukać interesujące ich kierunki oraz specjalności, a przy okazji obejrzeć video, slideshow, nawiązać kontakt przez skype czy pobrać foldery w PDF-ie na potrzeby wydruku. Mają również możliwość zadawania pytań, wyrażania opinii, komentowania, a wszystko to przy dźwiękach miłej dla ucha muzyki.
Nie każdy ma w domu komputer z dostępem do sieci. To rodzi pewne ograniczenia.
Badania pokazują, że liczba komputerów w polskich domach nieustannie wzrasta. Załóżmy jednak, że istnieje grupa młodzieży, która nie ma prywatnego dostępu do internetu. Z myślą o nich przygotowaliśmy ogólnopolski program skierowany do wszystkich szkół ponagimnazjalnych, którego celem jest realizacja zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem właśnie witryny www.edutargi.pl
Mając poparcie MEN oraz MNiSW, poprosiliśmy dyrekcje szkół i pedagogów o udostępnienie pracowni komputerowych w celu umożliwienia młodzieży zalogowania się na stronie targowej, przejrzenia jej zawartości, ułatwienia dokonania wyboru uczelni.
Na Targach prezentuje się wiele podmiotów edukacyjnych: uczelnie publiczne, niepubliczne, szkoły policealne, językowe, jest też oferta studiów podyplomowych, doktoranckich czy MBA. Czy maturzysta nie będzie czuł się zagubiony?
Witryna targowa jest bardzo przejrzyście zbudowana. Żaden z internautów nie powinien się czuć zagubiony. Dla porządku wszyscy Wystawcy zostali przydzieleni do określonych hal. Ten podział obrazowo przedstawia animowany trójdzielny drogowskaz na topie witryny, który odsyła zainteresowanych do odpowiedniego pawilonu wystawienniczego. Dla tradycjonalistów przewidzieliśmy popularny pasek Menu z zakładkami dla poszczególnych podstron. Dla najbardziej niecierpliwych internatów jest zaawansowana wyszukiwarka. Przyjmuje ona nazwy uczelni, skróty nazw, kierunki, specjalności, miejscowości. Z pewnością pozwoli zaoszczędzić czas, który można na przykład przeznaczyć na udział w konkursach.
Na jakie nagrody mogą liczyć w tym roku internauci?
Wśród nagród mamy: zestawy kosmetyków, zaproszenia do restauracji, parków rozrywki, wydawnictwa albumowe, kursy językowe, vouchery na kursy internetowe. Wystarczy tylko odpowiedzieć na bardzo proste pytanie, podać swój e-mail, a później zajrzeć na stronę targową i odszukać siebie wśród zwycięzców.
Przypomnijmy, kiedy odbywają się Targi Edukacyjne ACI?
W terminie 24 – 26 lutego Targi mają charakter internetowych spotkań na żywo. Później jeszcze 6 miesięcy prezentacje wystawców pozostają aktywne na stronie www.edutargi.pl Sama witryna będzie przez nas na bieżąco aktualizowana, tak by maturzyści znajdowali zawsze świeże informacje.