Anna Szarecka i Anna Szpot z warszawskiej SGH najlepszą drużyną w prestiżowym międzynarodowym konkursie Henkel Innovation Challenge.
Polskie laureatki, na co dzień studentki kierunku Finanse i Rachunkowość Szkoły Głównej Handlowej, wyprzedziły ekipy z Francji i Turcji, plasujące się na 2. i 3. miejscu w konkursie oraz pozostałych studentów reprezentujących inne kraje z Europy oraz regionu Azji i Dalekiego Wschodu.
Międzynarodowe jury było pod wrażeniem kreatywności, ducha współpracy i prezentowanego wysokiego poziomu merytorycznego polskiej drużyny. Studentki bardzo przekonująco zaprezentowały swój autorski projekt dotyczący innowacyjnego środka piorącego przyszłości, który mógłby odpowiadać na oczekiwania konsumentów w 2050 roku. Produkt ten to Persilan Oxygen, pozwalający prać niepostrzeżenie i bezgłośnie, ale za to w pełni ekologicznie, gdy ubrania spokojnie wiszą w szafie, zamknięte w specjalnym pokrowcu.
Tegoroczny finał odbył się 6-9 kwietnia 2011 w Berlinie. W nagrodę zwyciężczynie otrzymały bilety lotnicze dookoła świata oraz po 1000 euro kieszonkowego na podróż. Polska drużyna wraz z ekipami z Francji i Turcji weźmie również udział w spotkaniu z prezesem Kasperem Rorstedem w Dusseldorfie.
Henkel Innovation Challenge to międzynarodowy konkurs organizowany przez firmę Henkel, w ramach którego studenci prezentują swoje pomysły na innowacyjne produkty na miarę 2050 roku. Najlepsze zespoły studentów z kilkunastu krajów Europy, Azji i Dalekiego Wschodu najpierw prezentują kreatywne koncepcje podczas finałów krajowych, a następnie lokalni zwycięzcy podczas wielkiego finału raz jeszcze przedstawiają swoje pomysły oraz działania marketingowo-sprzedażowe związane z wprowadzeniem wymyślonych przez siebie rozwiązań na rynek. W tym roku odbyła się jego czwarta edycja.
Więcej informacji o konkursie na www.henkelchallenge.com, www.facebook.com/henkelchallenge oraz www.twitter.com/henkelchallenge