To, że mężczyźni kochają technologię i gadżety wiemy chyba wszyscy. Zegarki, tablety, samochody, smartfony, bezprzewodowe ładowarki i gogle VR – wydawać by się mogło, że to ich konik. Jednak jak się okazuje, w miłości do nowinek bardziej niż głową kierują się oni sercem. Zupełnie odwrotnie niż kobiety. Jak wynika z najnowszych badań Huawei, przeprowadzonych w ramach Wakacyjnego Trendomierza, to właśnie panie korzystają ze swoich smartfonów w „mądrzejszy” sposób. Co to oznacza?
Jeśli Twój chłopak kiedykolwiek instruował Cię, jak korzystać z nowoczesnej technologii i mówił, z których funkcji swojego smartfona powinnaś korzystać, a z których nie – lepiej szybko zapomnij o jego dobrych radach i przedstaw mu parę faktów. Wakacyjny Trendomierz Huawei zbadał wzorce użytkowania smartfonów wśród mieszkańców Europy Środkowej, Wschodniej i Skandynawii, z których wynika, że to właśnie kobiety używają smartfonów w sposób bardziej przemyślany niż mężczyźni. Z reguły wykorzystują też więcej ich możliwości. Przemawiają za tym konkretne liczby.
Kobiety zdecydowanie częściej korzystają ze swoich smartfonów do wykonania bardziej zaawansowanych zadań, takich jak chociażby rezerwacje podróży (robi to 34 proc. kobiet, w porównaniu do 25 proc. mężczyzn). Kobiety z większą frekwencją korzystają również z aplikacji turystycznych dla smartfonów – 26 procent w porównaniu do zaledwie 20 proc. mężczyzn. Ponadto więcej kobiet skanuje kody QR (19 proc. wobec 9 proc. mężczyzn). Panie wiodą też prym w kwestii użytkowania nawigacji GPS czy map (67 proc. vs 61 proc.) Ponadto, więcej kobiet (16 proc.) niż mężczyzn (13 proc.) korzysta z telefonów do płatności elektronicznych.
Choć Wakacyjny Trendomierz Huawei udowadnia, że to kobiety wykorzystują możliwości swoich nowoczesnych telefonów z większym zaangażowaniem, to panowie okazują się być bardziej przywiązani do swoich mobilnych urządzeń. Dowód? Aż 26 proc. mężczyzn nie może sobie wyobrazić wakacyjnego wypoczynku bez smartfona, nawet jeśli nie używają tak wielu funkcji jak kobiety. Dla porównania, takie przywiązanie do telefonu deklaruje jedynie 20 procent kobiet.
– Nasze dane pokazują, że nawyki użytkowania smartfonów są bardzo różne i nie zawsze racjonalne. Smartfon jest obecnie urządzeniem, które dużo o nas mówi i ujawnia wiele interesujących informacji, takich jak chociażby bardziej kreatywne wykorzystywanie smartfonów przez kobiety – komentuje Dariusz Marnic, szef marketingu Consumer BG Huawei Polska.