W dniu dzisiejszym zakończyła się jubileuszowa XX edycja Wampiriady. W akcji honorowego krwiodawstwa trwającej na UEK od poniedziałku uczestniczyło ponad 750 osób. Organizatorom z Niezależnego Zrzeszenia Studentów UEK udało pobić się dotychczasowy ogólnopolski rekord 200 litrów zebranej w trakcie akcji krwi. Poprzeczka zawieszona została na poziomie 233 litrów!
Jak mówi koordynator wiosennej edycji Wampiriady, Łukasz Gad z NZS UEK:
– Podczas aktualnej edycji Wampiriady , postawiliśmy przede wszystkim na stworzenie o wiele bardziej radosnej kampanii promocyjnej – mniej czerni, mniej krwistych plam. Uznaliśmy, że oddawanie krwi nie powinno kojarzyć się z „makabrą”. Ponadto Wampiriada to bardzo radosny projekt, więc w tej edycji postanowiliśmy jak najbardziej zmaksymalizować pozytywne nastroje. Odzwierciedliło to się m.in. w koncepcji plakatów, koszulek i kubków. W tej edycji były znacznie bardziej kolorystyczne, nie ograniczając się tylko do czerwonych plam krwi na pustej czerni.
– Podczas aktualnej edycji Wampiriady , postawiliśmy przede wszystkim na stworzenie o wiele bardziej radosnej kampanii promocyjnej – mniej czerni, mniej krwistych plam. Uznaliśmy, że oddawanie krwi nie powinno kojarzyć się z „makabrą”. Ponadto Wampiriada to bardzo radosny projekt, więc w tej edycji postanowiliśmy jak najbardziej zmaksymalizować pozytywne nastroje. Odzwierciedliło to się m.in. w koncepcji plakatów, koszulek i kubków. W tej edycji były znacznie bardziej kolorystyczne, nie ograniczając się tylko do czerwonych plam krwi na pustej czerni.
Co nowego zaproponowaliście uczestnikom w tym roku?
– Z konkretnych rzeczy, to największa nowością jest oczywiscie nasza maskotka – radosne serduszko, które ze złowieszczym uśmieszkiem podbiło serca naszych studentów. Oczywiście mówimy o Krwiopijku. Krwiopijek pojawił się praktycznie w każdym zakamarku naszej kampanii promocyjnej – na plakatach, na stronie internetowej, w TV UEK oraz na żywo w trakcie trwania finału.Jak wyżej wspomniałem, nowością również była oficjalna strona internetowa oraz nasz profil na Facebooku – zwiększając tym samym nasz odzew w Sieci.
– Z konkretnych rzeczy, to największa nowością jest oczywiscie nasza maskotka – radosne serduszko, które ze złowieszczym uśmieszkiem podbiło serca naszych studentów. Oczywiście mówimy o Krwiopijku. Krwiopijek pojawił się praktycznie w każdym zakamarku naszej kampanii promocyjnej – na plakatach, na stronie internetowej, w TV UEK oraz na żywo w trakcie trwania finału.Jak wyżej wspomniałem, nowością również była oficjalna strona internetowa oraz nasz profil na Facebooku – zwiększając tym samym nasz odzew w Sieci.
– Z kwestii technicznych, zupełnie nowy był system kolejek do rejestracji. Na poprzednich edycjach, nasi krwiodawcy wielokrotnie skarżyli się na naprawdę długie oczekiwanie. Na aktualnej, wiosennej Wampiriadzie przydzielaliśmy ludzi do odpowiednich numerków. Wywołanie kolejnych numerków usprawniło oczekiwanie na pobieranie krwi. Nasi krwiodawcy mogli spokojnie usiąść, skorzystać z toalety, zmierzyć poziom cukru we krwi i poziom tlenku węglu w płucach, wziąć udział w pokazach PCK, bądź potowarzyszyć swoim znajomym oddającym krew, bez ŻADNEJ presji wynikającej ze stania w długiej kolejce.
– Samo miejsce Wampiriady również się zmieniło. Nasza Wampiriada od wielu lat tradycyjnie odbywała się na hali sportowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Tym razem zorganizowaliśmy akcję w holu Pawilonu Dydaktyczno-Sportowego. Miejsce to okazało się strzałem w dziesiątkę – światło dzienne, świeże powietrze docierające z otwartych okien, cisza, rośliny oraz sama przestrzeń pozytywnie wpłynęły na oddawanie krwi.
Jak oceniacie osiągnięty wynik?
– Jesteśmy jak najbardziej zadowoleni z przebiegu akcji. Osiągnęliśmy zamierzony cel i zdobyliśmy ponad 200 litrów krwi. Środki promocyjne, w tym maskotka, sprawiły, że ta edycja zostanie zapamiętana na wiele długich lat. Dużą satysfakcją są ponadto bardzo pozytywne opinie naszych krwiodawców, personelu medycznego, pracowników Uczelni oraz wolnych obserwatorów całej akcji.
– Jesteśmy jak najbardziej zadowoleni z przebiegu akcji. Osiągnęliśmy zamierzony cel i zdobyliśmy ponad 200 litrów krwi. Środki promocyjne, w tym maskotka, sprawiły, że ta edycja zostanie zapamiętana na wiele długich lat. Dużą satysfakcją są ponadto bardzo pozytywne opinie naszych krwiodawców, personelu medycznego, pracowników Uczelni oraz wolnych obserwatorów całej akcji.
– Wiosenna Wampiriada 2010 osiągnęła swój cel w pełnej okazałości. Ogromna ilość zebranej krwi gwarantuje największy sukces w całej historii Wampiriad na naszej Uczelni i na terytorium całej Polski. Krótko mówiąc – jesteśmy najlepsi. Nasza nowa maskotka, Krwiopijek, podbiła serca naszych studentów i z wielką przyjemnością zobaczę ją w kolejnych latach.
– Sami studenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie okazali mnóstwo szczerych chęci i świadomości wsparcia potrzebujących. To niesamowite, gdyż w naszym społeczeństwie „ekonomista” jest, często niesłusznie i pejoratywnie, kojarzony z egoistycznym materializmem i nieludzkim dążeniem do pieniędzy. Nasza Wampiriada, będąca owocem 2-miesięcznej pracy grupy projektowej, raz jeszcze obaliła ten mit.