Z początkiem kwietnia na ulicach ośmiu wybranych miast Polski m.in. Krakowa, Trójmiasta i Warszawy pojawiły się wielkie – trzymetrowe modele puszek Pepsi, których zadaniem jest angażowanie i rozwijanie kreatywności młodych ludzi.
Nowa inicjatywa koncernu potrwa do końca miesiąca i jest kolejnym etapem kampanii związanej z globalną zmianą wizerunku produktów oraz filozofii marki Pepsi.
Utrzymane w nowej szacie graficznej modele puszek, zostały rozstawione w znanych i chętnie odwiedzanych przez młodzież miejscach oraz w pobliżu wybranych lokali gastronomicznych. Pepsi, jako marka świadoma zmian, które pod wpływem nowoczesnych technologii zachodzą we współczesnym świecie, chce dać młodym ludziom możliwość intensywnej wymiany emocji, błyskawicznego dzielenia się przeżyciami, chce pobudzić ich do korzystania z wachlarza nieskończonych możliwości… żeby zrozumieli, że mogą WIĘCEJ!
Dowodem zrozumienia sposobu komunikacji współczesnej młodzieży, są wspomniane trzymetrowe puszki. Dzięki wbudowanemu w niektóre z nich Bluetoothowi, każdy kto choć na chwilę zatrzyma się w ich pobliżu, może ściągnąć na swoją komórkę ciekawą muzykę w postaci dzwonków Mp3 (m.in. znaną z reklamy telewizyjnej Pepsi piosenkę „Hey Now Now” zespołu The Cloud Room) oraz liczne tapety i logosy. Dla tych, którzy chcą wyrazić się artystycznie, Pepsi stworzyła tzw. Creative Spots, czyli trzymetrowe puszki z czystą powierzchnią, oznaczoną jedynie logo Pepsi. Młodzież ma możliwość zrobienia na nich własnego graffiti, napisania wiersza lub zapisania słów ułożonej przez siebie piosenki.
Zgodnie z nowym layoutem produktów Pepsi, wszystkie rozstawione puszki symbolizują różne pasje, emocje oraz style życia. Na ulicach miast można zobaczyć puszki Global Travel (ozdobione znakami, ikonami i obrazkami związanymi z podróżowaniem, przygodami i odkryciami), puszkę Emoticons (skierowaną do młodych ludzi, którzy w dobie szybkiej, wielokanałowej komunikacji potrafią przy pomocy znaków interpunkcyjnych wyrazić siebie w sms’ach, e-mailach, na chatach i forach internetowych) oraz Digital Downloads, która nawiązuje do tak bliskiej młodzieży pasji słuchania muzyki.
Za koncept umieszczenia Bluetootha w puszkach odpowiedzialne są Dom Mediowy Media Direction OMD oraz Agencja Brainshop U-Boot, która dodatkowo przygotowała koncept Creative Spots oraz zajęła się kreacją. Firma EL2 dostarczyła kontent do Bluetootha, a produkcją i ustawieniem puszek zajmuje się firma New Look Advertising. Media Direction OMD wybrał także miejsca, w których można zobaczyć trzymetrowe puszki.
Lokalizacje puszek:
1. Poznań
– Ul. Stary Rynek 77, obok restauracji SPHINX (Creative Spot)
– Ul. Stary Rynek 88, obok restauracji BEE JAY’S (Bluetooth)
– Ul. Roosvelta, skrzyżowanie przy Moście Teatralnym
– Stary Browar, skwer przy wejściu na deptak
2. Łódź
– Ul. Ogrodowa, trawnik przed wejściem do Manufaktury
– Ul. Piotrowska 90
– Teren NOT-u, obok parkingu i alejki przy ul. Piotrowskiej (Bluetooth)
3. Wrocław
– Okolice Dworca Głównego
– Restauracja PRL na Rynku (Bluetooth)
– Ul. Ruska 51 (obok Klubu Garaż)
4. Warszawa
– Ul. Świętokrzyska, róg Marszałkowskiej (Creative Spot)
– parking Hotelu Metropol, skrzyżowanie ul. Marszałkowskiej i Al. Jerozolimskich (Bluetooth)
– Okolice stacji Metro Centrum
– Rondo „Radosława”, okolice CH Arkadia
– Al. Wilanowska, okolice CH Galerii Mokotów
– Pl. Konstytucji (przy arkadach)
5. Kraków
– Rynek Starego Miasta, obok restauracji SPHINX
– Okolice Dworca Głównego PKP (Bluetooth)
– Al. Focha 1 – hotel Cracovia, okolice Starego Miasta
6. Trójmiasto
– Gdańsk, ul. Długa (Creative Spot)
– Gdynia, Skwer Kościuszki (Bluetooth)
– CH Krewetka
– Sopot, Monte Cassino
7. Aglomeracja Katowicka
– Dworzec PKP (Bluetooth)
– Rondo Spodek
– Skrzyżowanie ul. Korfantego i ul. Warszawskiej
– Silesia City Center (Creative Spot)
8. Szczecin
– Ul. Bohaterów Warszawy 41/42, obok CH Turzyn
– Ul. Odrowąża 2, przy Urzędzie Miasta (Bluetooth)