Z danych Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości wynika, że w ciągu minionego roku liczba firm założonych przez studentów wzrosła o ponad 40 procent.
Podczas gdy na początku 2008 roku w AIP działało ich około 450, teraz jest ich już ponad 800 – informuje „Metro”. Studenci otwierają m.in. agencje hostess czy firmy szkoleniowe, ale zdecydowanie królują sklepy internetowe czy portale.
Dlaczego studenci polubili biznes? – Wiele korporacji zawiesiło nabór, inne zwalniają pracowników. Kto nie chce zasilić grona bezrobotnych, musi działać. Rynek wymusił na studentach przedsiębiorczość – uważa Justyna Gaj, dyrektor biura komunikacji społecznej AIP.
– Nikt im nie powiedział, że coś jest niemożliwe, więc działają – tłumaczy Andrzej Sadowski z Centrum im. Adama Smitha. – Nawet jeśli nie wszystkie firmy utrzymają się na rynku, ich założyciele zdobędą doświadczenie, będą wiedzieli, jakich błędów unikać w przyszłości – dodaje.
Źródło: INTERIA.PL/PAP