Poznaliśmy zwycięską drużynę polskiego finału konkursu Global Business Challenge. Wygrał zespół Safari Lovers z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Po raz drugi w historii konkursu, drużyna z reprezentująca wrocławską uczelnię weźmie udział w światowym finale konkursu, który odbędzie się w sierpniu w Johannesburgu.
Wśród czterech finalistów polskiego finału znalazły się drużyny z Uniwersytetów Ekonomicznych w Krakowie i we Wrocławiu, Szkoły Głównej Handlowej oraz Uniwersytetu Warszawskiego. Rywalizacja w ostatnim etapie była zacięta. Drużyny musiały wykazać się kreatywnością, umiejętnością strategicznego i analitycznego myślenia. W krajowym finale zespoły miały za zadanie przygotować prezentację drużyny w formie krótkiego filmu, zaprezentować rozwiązanie konkursowego problemu przed jury złożonym z przedstawicieli czołowych firm w Polsce oraz wziąć udział w sesji Q&A z członkami jury.
– Druga już edycja konkursu GBC w Polsce cieszyła się ogromnym zainteresowaniem studentów. Jestem pozytywnie zaskoczony wiedzą, przygotowaniem merytorycznym, kreatywnością, jaką wykazali się uczestnicy, tym bardziej że zadanie konkursowe nie należało do najłatwiejszych, a dodatkowym utrudnieniem była konieczność zaprezentowania rozwiązania konkursowego w języku angielskim. Jestem przekonany, że polscy finaliści dadzą z siebie wszystko i pokażą jaki potencjał drzemie w przyszłych polskich liderach biznesu – komentuje Jakub Bejnarowicz, Country Manager CIMA Polska.
Zwycięzcy warszawskich zmagań awansowali do globalnego finału, który odbędzie się w dniach 28-29 sierpnia w Johannesburgu. W ostatnim etapie konkursu uczestnicy również będą musieli zaprezentować rozwiązanie konkursowego case study przed międzynarodowym jury, a następnie wezmą udział w sesji Q&A z jurorami. Globalny finał to wyjątkowa okazja, aby nawiązać nowe, międzynarodowe kontakty, poznać nowe koncepcje biznesowe i poczuć smak rywalizacji walcząc o pierwsze miejsce z najlepszymi finałowymi drużynami z innych krajów.
Zadanie, które musieliśmy rozwiązać wymagało myślenia poza schematami. Przygotowanie naszej koncepcji, wspartej dogłębną analizą zajęło nam kilka miesięcy intensywnej pracy. Uważamy, że było warto wziąć udział w konkursie CIMA oraz zaufać w swoje możliwości i umiejętności. Przed nami jednak jeszcze więcej pracy w ramach przygotowań do globalnego finału – mówią reprezentanci wygranej drużyny „Safari Lovers” z Wydziału Zarządzania Informatyki i Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Global Business Challenge to międzynarodowy konkurs, który wyłania najzdolniejszych liderów biznesowych młodego pokolenia. Uczestnicy mają za zadanie analizę rzeczywistego scenariusza biznesowego i zaprezentowanie własnego, innowacyjnego rozwiązania przedstawionych w nim problemów. Globalny zasięg konkursu podkreśla jego prestiżowy charakter.

I miejsce zajęła drużyna „Safari Lovers” z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
III miejsce zajęła drużyna „Hawik” ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
IV miejsce zajęła drużyna „Blue Penguins” ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Tytuł najlepszego Prezentera otrzymała Jakub Czakon z z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Więcej informacji nt. tegorocznej edycji konkursu Global Business Challenge można znaleźć na stronie www.cimaglobal.com/gbc.