Eurostudent

Portal dla studentów - kariera, praktyki, staże, praca, studia, rozrywka, konkursy. Magazyn Eurostudent

Znamy skład polskiej reprezentacji na światowy finał Global Business Challenge!

Poznaliśmy już zwycięską drużynę polskiego finału konkursu Global Business Challenge. Wygrał zespół Business Warriors („Biznesowe Wojowniczki") z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Po raz pierwszy w historii konkursu, drużyna z Polski weźmie udział w światowym finale konkursu, który odbędzie się w lipcu na Sri Lance.

Wśród czterech finalistów polskiego finału znalazły się drużyny z Uniwersytetów Ekonomicznych w Krakowie i we Wrocławiu, Szkoły Głównej Handlowej oraz Wyższej Szkoły Biznesu w Nowym Sączu. Rywalizacja w ostatnim etapie była zacięta. Drużyny musiały wykazać się kreatywnością, umiejętnością strategicznego i analitycznego myślenia. W krajowym finale zespoły miały za zadanie przygotować prezentację drużyny w formie krótkiego filmu oraz zaprezentować rozwiązanie konkursowego problemu przed jury złożonym z przedstawicieli czołowych firm w Polsce oraz wziąć udział w sesji Q&A z członkami jury. Poza awansem do światowego finału konkursu, zwycięzcy mogą odbyć płatne praktyki w firmie Unilever, natomiast najlepszy prezenter zostanie zaproszony na staż w firmie Infosys. – Pierwsza edycja konkursu GBC w Polsce cieszyła się ogromnym zainteresowaniem studentów. Jestem pozytywnie zaskoczony wiedzą, przygotowaniem merytorycznym, kreatywnością, jaką wykazali się uczestnicy, tym bardziej że zadanie konkursowe nie należało do najłatwiejszych, a dodatkowym utrudnieniem była konieczność zaprezentowania rozwiązania konkursowego w języku angielskim.Zwycięskiej drużynie z Wrocławia serdecznie gratuluję i życzę powtórzenia sukcesu w globalnym finale w Colombo. Jestem przekonany, że polscy finaliści dadzą z siebie wszystko i pokażą jaki potencjał drzemie w przyszłych polskich liderach biznesu – komentuje Jakub Bejnarowicz, Country Manager CIMA Polska. Wszyscy uczestnicy finału otrzymali także atrakcyjne nagrody rzeczowe – iPady, aparaty fotograficzne, iPody, certyfikaty oraz pamiątkowe statuetki.

 

Zwycięzcy warszawskich zmagań awansowali do globalnego finału, który odbędzie się w dniach 23-24 lipca w Kolombo, stolicy Sri Lanki. W ostatnim etapie konkursu uczestnicy również będą musieli zaprezentować rozwiązanie konkursowego case study przed międzynarodowym jury, a następnie wezmą udział w sesji Q&A z członkami jury. Polska reprezentacja może już czuć się wygrana, gdyż znalazła się w gronie najlepszych studentów z całego świata i przeżyje fascynującą przygodę poznając lankijską kulturę. Globalny finał to wyjątkowa okazja, aby nawiązać nowe, międzynarodowe kontakty, poznać nowe koncepcje biznesowe i poczuć smak rywalizacji walcząc o pierwsze miejsce z najlepszymi finałowymi drużynami z innych krajów. Na zwycięzców czekają niezwykle atrakcyjne nagrody rzeczowe oraz certyfikaty/dyplomy. – Konkursowy case study, który musiałyśmy rozwiązać był wielowątkowy i konieczna była analiza każdego jego spektrum. Mimo poświęconego czasu na przygotowanie się do prezentacji konkursowej uważamy, że było warto wziąć udział w konkursie CIMA. Dzięki niemu mogłyśmy sprawdzić swoje umiejętności, wiedzę, ale również przeżyć fajną przygodę. Przed nami czas intensywnych przygotowań do globalnego finału – mówią reprezentantki wygranej drużyny „Business Warriors” z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, które właśnie ukończyły III rok studiów.

Konkurs GBC

Global Business Challenge to międzynarodowy konkurs, który ma wyłonić najzdolniejszych liderów biznesowych młodego pokolenia. Uczestnicy mają za zadanie analizę rzeczywistego scenariusza biznesowego i zaprezentowanie własnego, innowacyjnego rozwiązania przedstawionych w nim problemów. Globalny zasięg konkursu podkreśla jego prestiżowy charakter. W 2012 roku do rywalizacji zgłosiło się ponad 3500 drużyn z 22 krajów, w tym 33 zespoły z Polski.

Globalnym partnerem konkursu GBC jest firma Barclays. Partnerami konkursu w Polsce są firmy Unilever, Infosys, Deloitte oraz międzynarodowa organizacja studenckaAIESEC, a patronami medialnymi redakcje: Eurostudent, Pod Prąd, Dla Studenta, RadioIRN.pl i Kariera w Finansach.

 

Laureaci I edycji konkursu GBC w Polsce:

  • I miejsce zajęła drużyna „Business Warriors” z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
  • II miejsce zajęła drużyna „WSB” z Wyższej Szkoły Biznesu-National Louis University w Nowym Sączu.
  • III miejsce zajęła drużyna „Invenio” z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
  • IV miejsce zajęła drużyna „InvoiceMe” ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Tytuł najlepszego Prezentera otrzymała Anna Sosnowska z Wyższej Szkoły Biznesu-National Louis University w Nowym Sączu.

Więcej informacji nt. tegorocznej edycji konkursu Global Business Challenge można znaleźć na stronie www.cimaglobal.com/gbc.

Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) to instytut zajmujący się kształceniem profesjonalistów z dziedziny zarządzania finansami. Oferuje międzynarodowy program kwalifikacji zawodowych w dziedzinie tzw. rachunkowości zarządczej (ang. management accountancy). CIMA gromadzi obecnie 195,000 członków oraz studentów w 176 krajach świata. Program szkoleniowy poświęcony jest wyłącznie kształceniu specjalistów na potrzeby pracy w środowisku biznesowym. Głównym obszarem zainteresowania CIMA jako kwalifikacji jest zarządzanie przedsiębiorstwem i rola strategicznej informacji zarządczej w tym procesie. Kwalifikacja CIMA popularna jest wśród konsultantów, doradców finansowych, kadry kierowniczej odpowiedzialnej za procesy planowania i kontroli oraz osoby decydujące o strategii firmy. Więcej informacji na temat CIMA znaleźć można pod adresem www.cimaglobal.com.