Eurostudent

Portal dla studentów - kariera, praktyki, staże, praca, studia, rozrywka, konkursy. Magazyn Eurostudent

Branżowy poradnik Eurostudenta: branża FMCG

Podejmowanie decyzji to chyba najczęstsza czynność, jaką wykonujemy. Wybierając codzienny ubiór, próbując złapać nadjeżdżający tramwaj czy zapraszając dziewczynę do kina. Oczywiście wartość naszych decyzji wzrasta wraz z wiekiem. Poruszamy się najpierw w przestrzeni ogólnodostępnej (liceum), potem profilowanej (studia), by wreszcie dookreślić się, niekiedy na całe życie, decydując się na wybór odpowiedniej pracy…

Okazuje się przy tym, iż bardzo często działamy po omacku. We współczesnej atmosferze ciągłego braku pracy decydujemy się na to, na co jakimś cudem uda nam się trafić. Niestety potem dość często okazuje się, że podjęta decyzja była niewypałem. Każda praca narzuca bowiem mniej lub bardziej skomplikowany zestaw wymogów i obowiązków – jedni odnajdują się w nich tak, jakby wykonywali daną pracę od zawsze, natomiast inni mają wyłącznie wrażenie, jakby uczestniczyli w niekończącym się koszmarze. Dzieje się tak dlatego, iż przy podejmowaniu decyzji zawodzi rzetelna ocena sytuacji. Nasze wyobrażenia stają się fikcją, a to najbardziej frustruje. Najprostszym remedium zdaje się więc być właściwe rozeznanie w sytuacji własnej (aby poznać, co – tak naprawdę – chciałoby się robić) i potencjalnego pracodawcy (aby wiedzieć, co – tak naprawdę – może zaoferować).

W naszym nowym branżowym cyklu postawimy na to drugie zagadnienie, wzbogacone o możliwość naocznego porównania wybranej firmy w kontekście firm analogicznych, działających w tej samej branży. Będziecie mogli tym samym dostrzec charakterystyczne dla danego sektora analogie oraz wyłuskać niekiedy wręcz subtelne różnice, które ostatecznie przeważą o dokonaniu przez Was konkretnego (i właściwego) wyboru. Na ten rok akademicki pod lupę bierzemy bodajże najszybciej rozwijającą się branżę na rynku pracy – FMCG. Paradoksalnie jest ona znacznie gorzej rozpoznawalna niż inne branże, choć jednocześnie poszczególne firmy z sektora FMCG są znane jak żadne inne. Mamy zatem nadzieję, iż dzięki naszym publikacjom ów paradoks przejdzie do lamusa, a Wam ułatwi zarówno podjęcie właściwej decyzji, jak i dostrzeżenie własnego potencjału, idealnie pasującego do specyfiki pracy w branży FMCG.

Zapraszamy tym samym do lektury kolejnych odcinków poradnika na łamach EUROSTUDENTA (nr 134 i 135) oraz w wersji on-line: www.fmcg.eurostudent.pl

eMKa

CO ZNAJDZIESZ W PORADNIKU EUROSTUDENTA?

BRANŻOWE NEWSY – zbiór różnorodnych informacji na temat historii branży, jej potencjału oraz wszelkich wydarzeń o zasięgu międzynarodowym

BRANŻA NA CO DZIEŃ – jak wygląda praca w branży przy realizacji konkretnych projektów dotyczących produkcji lub promocji produktów, z których na co dzień korzystają ludzie na całym świecie

BRANŻOWE KOMPETENCJE – przegląd najważniejszych wymagań pracodawców stawianych kandydatom do pracy w branży

PYTANIA DO BRANŻY – zbiór najczęściej zadawanych pytań, na które odpowiadają specjaliści z pięciu współpracujących z nami firm z branży FMCG

BRANŻOWE KOMPENDIUM WIEDZY – alfabet najważniejszych zagadnień związanych z branżą FMCG, m.in. programów rekrutacyjnych

– a przede wszystkim KONKURS – POZNAJ FMCG! – przygotowany specjalnie na użytek „Branżowego Poradnika Eurostudenta” test, dzięki któremu będziecie mogli sprawdzić swoją wiedzę o branży FMCG! Oczywiście nie zabraknie też nagród w postaci gadżetów oraz sztandarowych produktów branży FMCG.