Eurostudent

Portal dla studentów - kariera, praktyki, staże, praca, studia, rozrywka, konkursy. Magazyn Eurostudent

MBA – inwestycja w przyszłość

Chcesz znaleźć satysfakcjonującą pracę, zdobyć wiedzę, a przede wszystkim doświadczenie, lecz zastanawiasz się, jakie studia mogą dać ci odpowiednie kwalifikacje? Odpowiedzią na twoje oczekiwania jest MBA.

MBA, czyli Master of Business Administration, to podyplomowe studia menedżerskie. – Są one nastawione głównie na zdobywanie praktycznych umiejętności i wiedzy na temat współczesnych technologii, dające do ręki studentom potężną mieszankę umiejętności menedżerskich i narzędzi, za pomocą których można je w praktyce realizować – tłumaczy prof. Witold Orłowski, dyrektor Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej. Studentem MBA może być w zasadzie każdy – wystarczy dyplom ukończenia dowolnej uczelni i znajomość języka angielskiego. Zdarza się, że wymagane jest także doświadczenie menedżerskie, chociaż nie wszędzie – jak na przykład w programie International MBA Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej – gdzie potencjał intelektualny kandydata może rekompensować mniejsze doświadczenie zawodowe.

Trzy magiczne litery

Studiując MBA, zdobywamy wiedzę i praktyczne umiejętności m.in. z ekonomii, marketingu, rachunkowości, finansów czy zarządzania – wszystko pod okiem znanych specjalistów – szefów dużych firm i wykładowców z renomowanych uczelni. Ma to duże znaczenie dla osób szukających pracy w międzynarodowych firmach. – Wiedza i doświadczenie wykładowców-praktyków reprezentujących trzy różne kultury zarządzania (brytyjską, francuską i skandynawską) pomogły mi spojrzeć na świat biznesu z trzech różnych perspektyw, a w rezultacie pozwoliły mi lepiej zrozumieć sposób myślenia i działania pracowników zagranicznych firm w Polsce. Nie bez znaczenia jest również fakt, że wszystkie zajęcia są prowadzone w języku angielskim – podkreśla Grzegorz Dzik, absolwent IMBA Szkoły Biznesu PW.

Najważniejsze korzyści

Dlaczego warto wybrać studia MBA? Przede wszystkim poszerzają one wiedzę zdobytą na uczelni i dają szersze spojrzenie na zarządzanie biznesem. – Studia w Szkole Biznesu nauczyły mnie kreatywnego myślenia podczas wspólnych, grupowych zajęć (case study) oraz podejścia do problemu i jego rozwiązania – mówi Michał Kozłowskim absolwent IMBA Szkoły Biznesu PW, pracujący obecnie jako Manager ds. Informacji Zarządczej w Citibank Handlowy. Poza tym, poprzez naukę praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy umożliwiają rozwój zawodowy. – Studia MBA miały znaczący wpływ na obraną przeze mnie ścieżkę kariery w obszarze doradztwa biznesowego. Wierzę, że dyplom MBA w połączeniu z doświadczeniem zawodowym jest mocnym punktem każdego CV – podkreśla Paweł Filipowicz absolwent IMBA, obecnie pracujący w IBM Business Consulting Services. To także możliwość nawiązania kontaktów z ludźmi ze świata biznesu. – MBA to przede wszystkim rozległe kontakty z ludźmi pracującymi w najlepszych firmach w kraju. W moim przypadku (mam wykształcenie humanistyczne) to również gruntowna wiedza merytoryczna, która pozwoliła mi na rozwój kariery w banku – dodaje Alicja Sułek, PR Manager, Citibank Handlowy. To tylko najważniejsze z wielu korzyści, jakie możemy odnieść dzięki studiom MBA. Na koniec warto dodać, iż dyplom jest uznawany na całym świecie.

Wiemy już, jak wyglądają studia MBA, kto może być studentem i dlaczego warto studiować. Pozostaje jeszcze jedna kwestia – wybór właściwej szkoły. Czym się kierować, szukając tej najlepszej? Zdecydujmy się na studia w takiej, która ma duże doświadczenie i współpracuje z renomowanymi uczelniami na całym świecie. Zwróćmy uwagę na rangę i doświadczenie wykładowców. A na koniec, zanim zdecydujemy się rozpocząć studia, odwiedźmy wybraną szkołę osobiście – informacja z pierwszej ręki pomoże nam rozwiać wątpliwości. Inwestycja w MBA jest bowiem naszą inwestycją w przyszłość.

(gmj)

Dzień Otwarty, 26 kwietnia 2007, godz. 18:00

Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej
tel.: 0 22 234 70 89, 0 22 234 70 85
fax: 0 22 234 70 16

ul. Koszykowa 79, 02-008 Warszawa

www.biznes.edu.pl

Artykuł promocyjny.