Kampania „RyzyKOchania” jest ogólnopolską kampanią społeczną organizowaną przez krakowskie stowarzyszenie MANKO oraz Społeczną Agencję PR, która porusza temat HIV/AIDS wśród młodych osób.
Celem kampanii jest promowanie odpowiedzialnego stylu życia oraz podniesienie świadomości społecznej w temacie zagrożeń związanych z ryzykownymi zachowaniami seksualnymi. Poprzez zwiększanie świadomości zagrożeń oraz promowanie potrzeby wykonywania testów w kierunku HIV, chcemy zapobiec wzrostowi zakażeń oraz zwiększyć wczesną ich wykrywalność.
Do tej pory w ramach kampanii zorganizowaliśmy dni badań dla studentów „Nie ryzykuj zrób test na HIV” na uczelniach wyższych w województwie śląskim, happeningi edukacyjne „Niechciany podarunek” oraz stoiska edukacyjne podczas juwenaliów w całej Polsce. Udało nam się zaangażować w kampanię znanych polskich projektantów jak: Dawid Woliński, Wiola Śpiechowicz, Paprocki&Brzozowski, Ewa Minge oraz One Eighty, którzy przygotowali projekty T- shirtów na użytek kampanii. Wraz z najlepszymi amatorskimi projektami wyłonionymi w konkursie „Kreuj idee” wyprodukowaliśmy je. Następnie T-shirty zostały zaprezentowane w sesji fotograficznej przez: Marię Peszek, Weronikę Rosati, Wojtka Łozowskiego oraz Tomka Szczepanika z zespołu Pectus.
W nowym roku akademickim planowane są eventy promocyjne, konkursy oraz happeningi informacyjne podczas imprez studenckich. Kampania będzie prowadzona równolegle z akcją billboardową i spotową.