Eurostudent

Portal dla studentów - kariera, praktyki, staże, praca, studia, rozrywka, konkursy. Magazyn Eurostudent

Grywalizacja przepustką na studia podyplomowe i MBA?

Podejmij wyzwanie i weź udział w największej symulacji biznesowej na świecie – Global Management Challenge!

Trwają zapisy do udziału w największej na świecie grze – wirtualnej symulacji biznesowej, jaką jest Global Management Challenge (GMC). Jest to konkurs zarządzania przedsiębiorstwem, który co roku przyciąga setki studentów do rywalizacji o tytuł najlepiej zarządzających.

Nie ma na świecie drugiego takiego szkolenia, które rozwija zarówno kompetencje miękkie i twarde, jak i świadomość biznesową. Stąd wciąż rosnące zainteresowanie udziałem w tym niezwykłym przedsięwzięciu! Stawka jest wysoka – zwycięski zespół w nagrodę dostaje możliwość bezpłatnego studiowania na studiach podyplomowych oraz reprezentowania Polski na finałach światowych.

Za nami światowy, 39. Finał Global Management Challenge. Grywalizacja to innymi słowy granie i rywalizowanie. Uczestnikami symulacji Global Management Challenge (GMC) są absolwenci oraz studenci, którzy mają za zadanie wcielić się w rolę zarządu wirtualnej spółki. Przez kilka tygodni zarządzają firmą tak, aby osiągnęła ona jak najlepszy wynik finansowy na wirtualnym rynku. Zespoły firmowe i studenckie grają w tym samym czasie, jednocześnie rywalizując ze sobą. Drużyny podzielone są na grupy, w ramach których walczą o osiągnięcie jak najwyższego wyniku inwestycyjnego. Decyzje jednej drużyny mają wpływ na konkurentów z grupy, przez co zachodzi pełna interakcja pomiędzy uczestnikami. Każda rozgrywka to pięć decyzji biznesowych. „GMC polecam wszystkim tym, którzy interesują się zarządzaniem, przedsiębiorczością, a także chcą spróbować swoich sił w podejmowaniu prawdziwych decyzji biznesowych. Jak zauważył jeden z uczestników GMC w Polsce, mimo iż środowisko jest wykreowane sztucznie, nie brakuje w nim wyzwań i reguł zmieniających się w momencie, gdy wydaje nam się, że już wiemy, o co chodzi. Emocje są gwarantowane” – mówi Sonia Zakrzewska, Manager Działu Employer Brandingu, BIGRAM S.A.
W tegorocznym finale światowym wzięło udział 19 drużyn z blisko 20 krajów. Uczestnicy spotkali się 5 lipca br. w Jekaterynburgu w Rosji i przez 2 dni wcielali się w rolę prezesów, podejmując strategiczne decyzje dotyczące ich firmy. „Udział w symulacji pozwolił mi przede wszystkim spojrzeć całościowo na funkcjonowanie organizacji i zrozumieć poszczególne jej aspekty, nie tylko te, w których realizujemy się zawodowo czy poznajemy na studiach. Każda decyzja wymagała wejścia w inną rolę, analizy i podjęcia ryzyka. Z pewnością poprawiliśmy znajomość Excela, bo było to nasze główne narzędzie pracy. Zachęcam wszystkich do udziału w GMC. Zdobyta wiedza i doświadczenie są tego warte. Jednocześnie jest to naprawdę wspaniała zabawa; można spotkać wartościowych ludzi i poszerzyć swoje horyzonty” – komentuje Justyna Najda, uczestniczka zwycięskiego zespołu i finalistka 19. edycji GMC Polska.
Marcin Szewczyk, kolega z Justyny drużyny, dodaje: „GMC pokazało mi, jak trudno jest być menedżerem. Myślałem, że idealne decyzje nie istnieją, a istnieją – tyle że są skrajnie niemożliwe. Gdy już jednak się pojawiają, budują cały sukces. Nam udało się podjąć aż dwie takie decyzje. Jedna dała nam Mistrzostwo Polski, druga pozwoliła nam wejść do finału w Rosji”.

BIGRAM, jako jedyny przedstawiciel Global Management Challenge w Polsce, organizuje polskie edycje konkursu od 2000 roku – w tym roku odbędzie się jubileuszowa, już 20. edycja. W ciągu 19 lat obecności GMC na polskim rynku w symulacji wzięło udział prawie 30 tysięcy uczestników, a także 350 firm.

Sylwia Klimek
PR & Marketing Leader
BIGRAM