Nowe marki i nowe możliwości – wystartowała 5. edycja konkursu Papaya Young Directors
1 lutego wystartowała 5. edycja kreatywnego konkursu organizowanego przez Papaya Films.
Papaya Young Directors kierowany jest do młodych twórców w wieku 20-30 lat: studentów szkół filmowych, początkujących copywriterów, filmowców i wszystkich tych, którzy nie boją się łamać stereotypów i myśleć nieszablonowo. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest napisanie eksplikacji w odpowiedzi na creative startery marek Partnerów Głównych, a pula nagród tegorocznej edycji to łącznie 60 000 zł.
W tym roku na uczestników czekają nowe marki, które zadebiutują na polu konkursowym: EB, McDonald’s, PZU, Fundacji Orange, DPD oraz Sprite. EB czeka na świeże pomysły, które wpiszą się w głośną kampanię „Tymczasem”. Młodzi twórcy będą mogli zmierzyć się także z wybranym przez McDonald’s produktem 2 FOR U. Na odważne pomysły liczy również PZU, które z początkiem tego roku ogłosiło nową strategię komunikacji. Osoby, które dobrze czują się w pomysłach z obszaru CSR-u, będą mogły spróbować sił z promocją edukacyjnej działalności Fundacji Orange, umożliwiającej dzieciom i młodzieży dostęp do nowych technologii. DPD liczy, że twórcy stworzą uniwersalne komunikaty podkreślające, że wszyscy korzystają z usług kurierskich. Z kolei Sprite chce podkreślić swój młodzieżowy wizerunek.
Eksplikacje reżyserskie zostaną ocenione przez przedstawicieli branży reklamowej. W dwuetapowym jury zasiądzie kilkadziesiąt osób. Są to dyrektorzy kreatywni największych agencji oraz praktycy – reżyserzy, operatorzy, scenografowie, specjaliści w zakresie postprodukcji. Kapituła konkursu to: Marta Frączek – associate creative director w Saatchi&Saatchi IS, Katarzyna Sośnierz – creative director & co-funder LVOV, Zuza Duchniewska – executive creative director w DDB Warsaw, Michał Soroczyński – CEO Splendid&Wise oraz Kacper Sawicki – executive producer Papaya Films.
Finaliści przed realizacją swoich filmów wezmą udział w przygotowanych dla nich warsztatach.
W konkursie spotykamy uczestników, którzy potrafią połączyć w sobie takie kompetencje, które w tej branży zazwyczaj są rozdzielne. Przedmiotem Papaya Young Directors jest zarówno napisanie świetnego skryptu – takiej historii, za której w agencji odpowiedzialni są copywriterzy, a jednocześnie wykazanie się umiejętnościami reżyserskimi – opowiada Marta Frączek, członek, kapituły konkursu, jurorka, associate creative director w Saatchi & Saatchi IS.
Trzeba odczarować reklamę i powiedzieć: to jest kapitalne pole doświadczalne i nauka warsztatu. To również miejsce, w którym można opowiadać bardzo ważne historie – dodaje Kacper Sawicki, executive producer Papaya Films.
Pula nagród w tej edycji wynosi 60 000 zł. Premierowy pokaz filmów odbędzie się na finałowej gali
w połowie czerwca.
Zgłoszenia przyjmowane będą do 2 marca 2018 roku
Więcej informacji na stronie:
http://papayayoungdirectors.com/
oraz w mediach społecznościowych:
https://www.facebook.com/papayayoungdirectors/