Tu znajdziesz najwięcej ofert pracy!
Według analizy rynkowej Adzuny.pl z początku Września 2016 r., szukający pracy powinni kierować się do Warszawy, Krakowa i Wrocławia, gdzie kandydaci znajdą 24% wszystkich dostępnych wakatów w kraju. Raport został opracowany na podstawie danych z wyszukiwarki Adzuna uzyskanych 8 września br. oraz raportu GUS nt. Bezrobocia rejestrowanego z lutego 2016r.
Najlepsze i najgorsze miasta do szukania pracy
Poznań oraz Wrocław znalazły się na szczycie listy miast w których najłatwiej o zatrudnienie w Polsce – średnio, blisko dwie oferty pracy przypadają na osobę bezrobotną. Kraków i Katowice plasują się niewiele w tyle, wyprzedzając stolicę która znalazła się na piątym miejscu w rankingu. W klasyfikacji regionalnej, województwo Mazowieckie, Dolnośląskie i Śląskie wypadły najlepiej, podczas gdy woj. Podlaskie, Świętokrzyskie oraz Warmińsko-Mazurskie zajęły ostatnie miejsca w analizie będąc „najgorszymi województwami do znalezienia pracy”. Województwo Podlaskie wciąż pozostaje daleko w tyle pod względem ilości wakatów na bezrobotnego. W Białymstoku jest ponad 10 osób bezrobotnych na jedno ogłoszenie pracy, niemal dwukrotnie więcej niż w Kwietniu br. – Łódź i Lublin wypadły niewiele lepiej.
Gorące branże
Branża budownicza i produkcyjna nieustannie dominują pod względem ilości wakatów w kraju. Sektor IT oraz Finansów rośnie w siłe – tu zaobserwowaliśmy jednostajny przyrost ofert w pracy na przestrzeni ostatnich miesięcy. Służba zdrowia wypada w porównaniu najgorzej, gdyż oferuje niewiele ponad 2% wszystkich dostępnych stanowisk w Polsce.
Znajomość języków obcych
Pracodawcy w Polsce coraz częściej wymagają znajomości języków obcych. Język Angielski zdecydowanie dominuje ranking – aktualnie ponad 20% ofert pracy wymaga jego znajomości. Język Niemiecki to drugi najpopularniejszy w Polsce język poszukiwany przez pracodawców – blisko 15% ofert pracy w Polsce wymaga jego znajomości. Język rosyjski zdecydowanie stracił na popularności przez ostatnie dekady, a w br. wymaga go niecały 1% ofert. Pracodawcy wymagający znajomości francuskiego, włoskiego, hiszpańskiego, czy chińskiego to ułamek w skali kraju.
W Warszawie aż 40% aktualnych ofert zawiera wzmiankę o znajomości języka Angielskiego, 8% Niemieckiego i jedynie 2% Francuskiego. W Krakowie język Angielski to wymóg w 20% ofert a we Wrocławiu prawie 25%. Niemiecki najpopularniejszy jest we Wrocławiu, gdzie 15% pracodawców poszukuje kandydatów posługujących się tym językiem.
ADZUNA, tzw. ‘Google dla ofert pracy’ działa w 11 krajach na świecie i obsługuje średnio 9 milionów użytkowników miesięcznie. Chcemy wyświetlać każdą ofertę pracy, wszędzie. Przeszukujemy tysiące stron z wakatami, dzięki czemu nasi użytkownicy nie muszą tego robić – zbieramy miliony ofert pracy na jednym portalu. Udostępniamy wiele opcji wyszukiwania oraz dane dotyczące rynku pracy, dzięki czemu poszukujący pracy mają dostęp do wartościowych informacji i mogą przejąć kontrolę nad własną karierą.
Adzuna została założona w 2011 roku przez Andrew Hunter’a oraz Doug’a Monro, którzy uprzednio związani byli z eBay, Qype oraz Zoopla. W 2015, dotychczas wspierany przez wiodące firmy venture capital (m.in. Index Ventures, Passion Capital i Crowdcube, start-up zebrał fundusze wysokości 3 milionów Euro, w celu wsparcia międzynarodowego rozwoju firmy oraz pracy nad dalszym rozwojem produktu, pozwalając na wzmożoną ekspansję w Polsce i kontynuację rewolucji w poszukiwaniu zatrudnienia na polskim rynku pracy. Chcemy być najlepszym miejscem do rozpoczęcia poszukiwań pracy online. Cieszymy się, że możemy wykorzystywać możliwości technologiczne, aby pomagać w znalezieniu pracy lub łączyć z lepszymi, bardziej satysfakcjonującymi możliwościami rozwoju kariery.
foto: Shutterstock